Noë Jas #lamaisonvictor (en je kan het tijdschrift met het patroon winnen!)

Ik maakte op ons naaiweekend ook nog een jas (zei ik al dat ik kei - productief was?). Namelijk de Noë jas uit La Maison Victor 1/2016. Ik bereide me thuis al voor en tekende het patroon en knipte al alles uit.

Een heel eenvoudig maar klassevol jasje vind ik het. Ik gebruikte een mantelstofje van Max en Lola dat ik al een hele tijd geleden bij Mon Depot kocht. 



Ik maakte een 110 voor mijn 4 jarige die ook maat 110 draagt. Hij valt dus mooi op maat. Als enige opmerking kan ik geven dat de mouwtjes smal zijn. Probeer van deze jas dus geen dikke winterjas te maken, want uw kind gaat er niet inpassen. Of ge zou moeten verbreden natuurlijk. Maar voor de lente vind ik het wel gaan. 


Het feit dat de jas met een rits sluit kan ik alleen maar toejuichen. Het patroon zit mooi in mekaar met het flapje enzo. 




Ik zou ik niet zijn, als ik voering voorzag. Ik koos voor fluo gele soft - chell. Heel zacht maar toch water - en winddicht. Dat maakt de jas een pak warmer. In de editie met de Chloë jas, leggen ze bij LMV goed uit hoe je zelf de voering kan tekenen en in de jas naaien.



Op naaiweekend kregen we een goed gevulde goodiebag, waar ook dit exemplaar inzat met het patroon van dit jasje. Ik heb hem dubbel, dus geef ik deze weg!

Je kan meedoen, door gewoon een reactie achter te laten onder dit bericht! (enkel voor Belgische en Nederlandse lezers)
Ik maak de winnaar op 1 april bekend!