Ditte #lamaisonvictor

De nieuwe La Maison Victor is misschien niet mijn favoriete editie. 
Maar het "Ditte" jurkje sprong er voor mij wel direct uit als de ideale tienerjurk. Het patroon begint bij maat 30 en mijn bijna 12 - jarige past netjes in de maattabel, op de heupen na. Die heeft Julie namelijk nog niet.  Maar met de rimpelrok is dat niet zo erg. 





Ik tekende het patroon thuis al over en knipte ook al stof. Daar was ik al op zijn minst een dag in totaal mee bezig, zoveel stukskes zeg.

De gabardine - jeans bestelde ik bij de Stoffenkamer en is ideaal voor dit project. Niet te stijf, maar wel de juist look. Julie koos trouwens zelf.


Ik nam alles mee op naaiweekend en besloot dat dit mijn eerste project werd. Meteen ook hetgene waar ik het langst aan werkte. Want een kraag op staander, mouwsplitten, lintjes en boordjes allerhande dat vergt tijd en geduld. Ik was ook blij dat ze af was eigenlijk, maar het resultaat kon mij wel bekoren. Een Wats'appje later bleek ook Julie tevreden te zijn.


Eenmaal thuis liet ik het haar met spanning aandoen, want we hadden natuurlijk niet tussendoor kunnen passen. Blijkt dat het perfect past. Ik veranderde niets, zelfs niet aan de lengte. Het kind is uiteraard ook al wel 158cm groot, wat maar 7cm kleiner is als ik. Toch wel even slikken als ge voor uw dochter opeens in de "volwassen" maattabel moet gaan zoeken.


Ik ben trouwens erg tevreden over de afwerking van de jurk. Ik veranderde niets aan het patroon, maar liet wel de blinde rits in de zijnaad weg, omdat het me voor de afwezige heupen van Julie nog niet nodig leek en ik had gelijk. 


Ik ben grote fan van de mouwen met de lintjes, die de jurk minder deftig maakt.

Een toppertje dus!