Breien voor dummies: De Pisa Cardigan

Annick stak menig blogster met haar breipriemen. Ook mij... Tijdens het naaiweekend bracht ze haar leuke truitje mee, en ik was helemaal overtuigd: ik ging leren breien!
Het ging echt niet zonder slag of stoot. Ik breide voor dit vest namelijk al een ganse trui, op 2 steken na. En toen liet ik mijn breiwerk vallen en ging een groot deel los... En toen deed ik ook nog iets mis met een schaar en belande hij in de container. Wat toen volgde was drama van de bovenste plank, met echt waar tranen met tuiten. Dat Hanne die dag uit de bocht ging met haar fietske en daarbij in de gips moest hielp ook al niet echt...



Maar dat breien, dat doe ik wel heel graag. Gezellig s'avonds in de zetel met een dekentje :-). Dus dapper begon ik opnieuw, aan het patroontje dat mijn onmiddellijk aansprak uit het breiboek: Jules en Julie voor groot en Klein (van hier).
De mouwen zien er keimoeilijk uit, maar ik zweer het, als ge gewoon doet wat er staat, komt dat echt goed.


Ik kijk ook veel filmpjes bij Wolplein en Garnstudio. Daar leerde ik minderen, meerderen, afkanten, steken opnemen aan de zijkant, steken opnemen aan de bovenkant, knoopsgaten breien en ZEER belangrijk: gevallen steken oprapen :-). 





Hanne moest en zou een spring - foto: hier is hij dus :-)


Ze viel trouwens een week na het fiets - incident ook nog eens op haar gezicht, met een bult, een kapotte neus en lip tot gevolg. Gelukkig is dat ook weer opgeklaard :-).