Borduursel

Ik kocht nog een toffe applicatie bij Veritas. Hanne vindt die applicaties geweldig.
Ik wou ze niet in het midden van de jurk strijken en zo eenzaam en alleen vanonder op een jurk vond ik ook niets.


Dus op een avond waar eer weer niets op TV was, nam ik naald en draad en borduurde er nog gras en een ballon bij. Ik kreeg ooit bij een bestelling van Mon Depot een zakje met gekleurde pailletjes die ik lukraak een beetje mee naaide in mijn borduursel.
Ik streek eerst de kat op het voorpand en daarna met een potlood de rest van de tekening.
Het borduursel is zeker niet van geweldig schone gelijkmatige steken enzo, maar wat ben ik ik verliefd op deze jurk!



Ik begon van een JANUU bovenkant, maar tekende zelf een gecentreerd A - lijn deel voor eronder.
Voor het geborduurde deel gebruikte ik een iets dikker katoentje, de bovenkant en achterkant van de jurk zijn mantelstof. Ik kocht dat vorig jaar bij Mon Depot. Het is van Anne Kurris en er zit een mooie gouddraad in verweven. Ik bestelde 2m en het komt alleen uit de kast als ik een duidelijk plan heb. Ik vind het zelf de mooiste stof uit mijn kast.










Ik ga het kleedje combineren met een mooie lange cardigan van de HB collectie bij JBC.
Hanne is zelf trouwens helemaal zot van deze outfit. En pailletjes op de jurk, EN goud in de jurk, EN glitters in de cardigan. Het feest kan hier niet op :-).



Mijn exuses trouwens, voor de slechte foto kwaliteit. Het gaat binnenkort beteren, ik beloof het!