Inspired by: Morley (again)

Dat ik fan ben van Morley, dat is zeker niets nieuws onder de zon. Ik ben dan ook altijd content als ik de nieuwe collectie kan gaan bewonderen. Ik koop wel iets, maar ik kijk ook goed.


Het kleedje met de poesjes is toch wel een populair kleedje, als ik mijn facebook - vriendinnen mag geloven :-). Ik zag het al een paar keer opduiken.


Het kraagje en de plooitjes spraken me onmiddellijk aan en ik tekende een patroon, maar paste wat dingen aan naar mijn eigen smaak en stof. De stof is eentje van Nani Iro, ik kocht ze bij MondaysMilk . Heerlijke double gauze, perfect voor de look die ik in gedachte had.


Ik nam de taille iets breder dan normaal, zo zit het kleedje was losser en dat maakt het wat schattiger in mijn ogen :-).


Voor de rok nam ik 2x een stofbreedte. Ik knipte loodrecht op de zelfkant. Want de zelfkant heeft die mooie gekleurde blokken en die zijn te mooi om niet te gebruiken. Boven de zelfkant stikte ik 2 plooitjes voor de sier.
Ik voerde de rok, zo valt hij mooier. Ik voer een rimpelrok meestal met een halve cirkelrok. Zo is het niet pofferig vanboven, maar staat de rok wel wijder vanonder. 


Hanne kijkt wat teveel naar Julie en poseert nu ook echt met arm in de zij en alles :)




Een schoon bijpassend vestje had ik nog liggen, het is van de vorige winter van Fred en Ginger