Het zwarte schaap...

De Roma dress van C'est Dimanche. Een jurk die ik al regelmatig zag passeren in blogland, zowel buitenland als binnenland. Ik vind het een prachtig patroon,.. , echt wel. Maar bij deze jurk is er toch wel een maar...


Ik kocht vorig jaar ergens dit stofje van Anne Kurris bij Mon Depot. Een beetje een impulsaankoop, niet iets wat ik bij normale zinnen in mijn winkelmand zou gooien maar het moet snel gaan bij Mon Depot soms. Hoe langer het in de kast lag, hoe mooier ik het begon te vinden. Mooie  herfstige kleuren en een zacht stofje. Het is de eerste jurk die ik maakte voor de winterkast. Maar het feit dat ze nu pas geblogd wordt, wil waarschijnlijk wel wat zeggen over de regelmaat waarmee ze uit de kast gaat komen. Normaal ben ik zo enthousiast over iets, dat ik dat ook zo snel mogelijk hier wil showen.
En pas op, ik vind ze mooi hoor. Maar het naaiproces liep niet van een leien dakje, dus het is zowat het zwarte schaap van de bende.


Om een of andere reden pasten de zijpanden gewoon niet op het voorpand. Of wel heb ik iets verkeerd overgetekend van het patroon (ik keek het zeker 10 keer na) , ofwel is dit dus niet zo een goed patroon. Het "kraaggedeelte" past niet op mekaar, en de schuine delen naar onder waren van het zijpand langer dan bij het middenpand. Een heel gefrutsel dus, ik kan daar niet goed tegen als ik 12 euro! betaal voor een patroon. 
Een patroon dat trouwens beknopt is van uitleg, zeer beknopt... . Wat mij betreft echt zen 12 euro niet waard, maar goed. Wie mij kan vertellen wat ik verkeerd deed, ik hoor het graag en dan neem ik mijn woorden terug.

Ik volgde ook mooi de maattabel, maar vind de jurk toch vrij ruim, en versmalde de zijnaden nog een centimeter. 




Ik vind er ook niet de juiste kleur vest en kousen bij, maar misschien is donkerblauw een betere optie. Hanne wou niet meer passen, dus dat is voor een andere keer.