Ileana van Compagnie M.

!For Enlglish, scroll down!

Compagnie M., die moet ik u niet meer introduceren denk ik. Toffe patronen met een goede pasvorm en altijd veeeel opties. Maar Ileana overtreft alles! Ik heb geen idee hoeveel verschilende jurken je kan maken met dit patroon, maar enorm veel. Er zijn 4 kraagjes, die volledig rond de halslijn gaan of tot op de schoudernaad. Keuze uit 3 knopenpaden en gewoon lijfje of raglanlijfje. En dan nog de keuze uit een halve of hele cirkelrok.En nog 3 soorten zakken!
Alsof dat allemaal nog niet genoeg is, zijn de patroondelen te gebruiken met de Mara blouse, de Louisa en Lotta Jurk. Dat zijn dus nog meer mouwtjes, rokken en zakken


Ik kreeg de eer om te testen. Omdat er meer nood was aan een test in maat 10 jaar dan een 3 jaar maakte ik een jurk voor Julie. Dat is best een risico, want eerlijk is eerlijk: 100% haar stijl is het niet. Ik koos voor een mooie effen blauwe stof, die haar prachtig staat (blond met blauwe ogen :-) ). En we gingen voor een hele cirkelrok. Want ook meisjes van 11 jaar zwieren nog heel graag!
Het knopenpad is heel zachtroze, en ik stikte door met fluo roze, als is dat niet zo goed te zien op de foto.


Op de paspop kreeg ik alleen maar bedenkelijke blikken van mijn tiener in spé, maar 1 keer om het lijf was ze, net als ik, verkocht! Ze is ondertussen al veel gedragen, deze Ileana!





Kleine zus kreeg er uiteraard ook eentje De stoffen matchen toch een beetje bij mekaar deze keer. Voor Hanne ging ik voor het bloemenkraagje en de druppelvormige zakken. Op dat bloemenkraagje was ik al verliefd bij de eerste preview van het kleedje! Ik deed iets mis bij het knippen van mijn rokdelen waardoor ik ook in het achterpand zakken lijk te hebben (ik stikte die wel dicht). Maar eigenlijk stoort het niet echt :-). Al vind ik het nog steeds erg lomp van mezelf. Ook hier weer veeeeeel gezwier en gezwaai!

En zo deden we voor de eerste keer een fotoshoot met de zusjes samen! In ons kleine dorpje zijn echt mooie plekjes te vinden op fietsafstand. Hoewel Hanne weer niet de meest meewerkende kleuter was... . Als ze niet in het middelpunt van de belangstelling staat gaat ze uiteraard tegendraads doen. Dus ik heb van haar niet zoveel foto's. Ale ik heb wel veel foto's maar daar kijkt ze lelijk op :-).




 Zakken in een zwierkleed, dat kan niet anders als een groot succes zijn!











Het patroontje is vanaf vandaag te koop; Met de code ILEANA10 krijg je 10% bij aankoop van het patroon!


Compagnie M. launched a new pattern called: Ileana. This multi - option pattern is great for any mom who has girls who like to twirl! The pattern has so many options to choose from, so with 1 pattern you can have many different dresses. You can choose from 4 collars, 2 bodices, 2 skirts and 3 pocket options! And if this isn't enough for you, you can also use the sleeves and skirts from the Louisa, Lotta and Mara! That makes a lot of dresses!

I was selected to test the pattern and I'm very pleased with that!. Marte needed a tester in a larger size rather than the 3 years I would make for Hanne. So I made a Ileana for Julie. I used the raglan bodice with the long faux button placket and the full cirkle skirt! She adores her dress! For little Hanne I used the normal bodice with the floral collar and the dropped shaped pockets.
The fit is very good and the instructions are very very clear!

So if you want to buy 1 basic pattern for your girls, I think this is the pattern to buy!
You can buy the pattern today! With the code ILEANA10 you get a 10% discount on the pattern (digital or paper)