Een eerste keer...

... Nani Iro.

Waarom kocht ik nog nooit eerder een stof van deze Japanse ontwerper? Ik vraag het me nu serieus af.
Weinig stofjes die zo snel verwerkt werden als dit. Ik kocht het namelijk vanmorgen bij het Stoffenhuis.
I never bought a fabric of this Japanese designer. I wonder why I never did before. I bought it this morning at Het Stoffenhuis. The dress was finished in the afternoon.

Hanne kwam me onmiddellijk melden dat ze dit een mooi stofje vindt. Wat straf is, want blijkbaar krijgt tegenwoordig alles zonder glitters de stempel: "niet mooi".En het was exact de stof die ik in gedachte had voor de jurk in mijn hoofd. Niet te "clean", een natuurlijk voelende stof, luchtig en soepel.
Ik zag namelijk gister op Instagram een geweldige jurk, gedragen door een dochtertje van VanJansen.
En dan beginnen de radartjes in mijn hoofd te werken. Ik kan daar dus echt soms slecht van slapen, zo erg is het ondertussen. Nu tegen de ochtend had ik wel uitgevogeld hoe ik het ging doen.
Hanne loved the fabric immediately. It was exactly the material that I had in mind for a dress I saw on instagram (see links in Dutch).



Ik maakte het mezelf niet te moeilijk en nam als basis de Scirocco jurk van Figgy's.
Uiteraard moest er het een en ander aan veranderd worden. Ik wou een strik in plaats van den draai die zij nemen, dus tekende ik een stuk bij aan de middenachter.
Ik wou een rimpelrok in plaats van de laagjes die zij voorzien en voorzag een tunnel voor elastiek.
The base of the dress pattern comes from the Scirocco dress of  Figgy's. I changed the skirt and made a bow on the back.

 Ik vind dat Hanne erg veranderd is de laatste weken. Haar gezichtje lijkt smaller en die lekkere borstvoedingswangetjes zijn weg aan het gaan. 


Ik hou van erg wijde rimpelrokken, dus rimpelde 2x een stofbreedte. De double - gauze is heerlijk luchtig en toch niet doorschijnend.



Voor wie denkt dat het kind haar kast op instorten staat van de massa jurken die er in zitten, dat is helaas niet zo. Ze is gegroeid, en niet een beetje. Bijna alles is te kort. Waaronder deze, deze en deze jurk (voor ik een hoop berichten krijg, ze zijn al naar een ander meisje haar kast verhuist). Pijn in het hart ja dat krijgt ge daar van. Maar wel een excuus om weer iets nieuw te proberen :-). 


Voor wie wil, de give - away in samenwerking met Lelastof loopt nog tot volgende week! Je kan nog altijd meedoen!