Belladone

Na een oproep van Laura, besloot ik om een collega om een gunst te vragen en me in te schrijven voor de workshop "Belladonne" met Lieke en Studio Elf.
De zoektocht naar een geschikte stof, vond ik echt best moeilijk. Na lang wikken en wegen besloot ik het wederom simpel te houden en koos voor turquoise pique bij Mon Depot. Een beetje stretch is nooit een slechte keuze voor een damesjurk. De stof is ook wat dikker dan gewone katoen en valt mooi door. 



De workshop was gezellig en ik leerde er ook deze toffe madam kennen.

De maat was er ook een van twijfelen. Mijn maten lagen ergens tussen 42 (slik) en 38. Ik koos dus gewoon voor een 40 en eigenlijk heb ik niets moeten veranderen. Een volgende keer zou ik de taille wat lager doen en de borstnepen ook. 



 Ik koos er voor om de rits in de zijnaad te zetten (en bleef gelukkig gespaard van het slechte karma van de ritsen wat aan de tafel heerste). Lieke legt mooi uit hoe je dat moet doen op haar blog;




Het patroon valt kort, dus voor dames met langere benen als ik: zeker verlengen!