Jessy Jurk - La Maison Victor

Ik naai zelden voor mezelf. In het begin van mijn naaicarièrre meer als nu. Dat komt omdat ik gemerkt heb dat naaisels voor mezelf zelden uit de kast komen. Ik hou niet "retro" stoffen voor mezelf en mijn kledingstijl is ook niet in overeenstemming daarmee. In de winkels kies ik ook vaak voor effen kledij met mooie pasvorm.  Dus op zich vind ik dat dan wel mooi wat gemaakt heb, maar toch komt dat niet uit de kast. Zonde van de tijd en de stof.
Ik ga ook graag shoppen voor mezelf, dat zal er ook wel mee te maken hebben :). 

De patronen uit La Maison Victor zijn wel regelmatig mijn smaak. Niet teveel tralala en eenvoudige stoffen.


Bambiblauw verkoopt prachtige stoffen van Lotte Martens. Ik kocht een mooie lap "Lavendel" met fluo streepjes. Ik zag dat de collectie terug aangevuld is, maar de coupons zijn een pak kleiner. Dit is een van de vorige grote coupons van 120cm x 150cm en ik kreeg er de jurk vlot uit.
Het is echt een tof stofje. Vrij dik, maar erg soepel. Ideaal voor deze jurk en zo is er geen voering nodig. Ze valt ook mooi door.


Wie me volgt op Instagram, weet dat ik een beetje op dieet ben. Voor er weer commentaar komt dat ik niet dik ben: ik kwam dit jaar 5kg aan, en samen met een gigantische suikerverslaving, was dat toch wel een teken om er iets aan te doen. Ik doe dat via Weight Watchers Online en het bevalt me goed.

Ik ging dus in plaats van mijn gewoonlijke maat 38 in LMV een 36 proberen. Met die elastiek in de taille is dat een berekend risico.
Voor mij is de pasvorm perfect. De jurk benadrukt mijn taille, maar verstopt de buik die mijn 2 kinderen tijdens de zwangerschap geruïneerd hebben :-). 


Ik ging nog eens voor een blinde zoom, maar deze keer met de naaimachine ipv met de hand. Ik vind dat die toch nog iets te zien is, maar beter dan een volledig gestikte zoom.


Julie kan nogal goed tekenen en showde met deze tekening daarjuist. Misschien moet ik ook maar eens een kort blond kopje knippen :-). Julie is ook fotograaf van dienst geweest. 



Dit is dus een jurk die zeker wel uit de kast gaat komen, want ze is helemaal mijn ding. Nog wat bruine benen en ik ben helemaal klaar voor de zomer. 







Ik weet graag, wat jullie van mijn creaties vinden! Laat het me weten via een reactie!