Toch te schoon, om niet te laten zien...

Het is hier wat rustiger de laatste tijd, ik weet het. Niet dat er niet genaaid wordt hoor, echt wel.
Maar ik probeer u ietwat deftige foto's te laten zien, hoewel dat echt niet een van mijn specialiteiten is. Ik heb al wat zomers gerief ineen gestikt. Mijn kinderen willen daar niet mee poseren in de kou en het meeste is ook nog wat groot om schoon op de foto te krijgen :-).



Niet dat de zomercollectie al klaar is hoor, absoluut niet. Ik snuister nog wat bij Morley, F&G, Anne Kurris, Filou & Friends om inspiratie op te doen. En wacht op mooie nieuwe stofjes, die nu overal opduiken.

Deze jurk maakte ik al voor kerst, toen Hanne een groeischeut kreeg. Ze daverde naar maat 104 en toen ging mijn geheugen aan het werk. Ik kon mijn Antoinettepatroon terug uit de kast halen! Voor Julie te klein, voor Hanne tot nu toe nog te groot. Ik maakte zonder te meten, en zoals menig naaister weet, kan dat niet altijd goed aflopen..


Het kleed is dus echt nog te groot, zowel in de breedte als de lengte. Vanalles innemen zou het model echt niet ten goede komen. Wachten op de lente doe ik er niet mee, ik ben niet zo voor zwart als het zonnetje schijnt. Het hangt dus al in de kast bij een ander meisje.



Voor de kleurcombinatie liet ik me wat inspireren door mevrouw VanJansen.

Het kraagje keek ik af van een bloes van mezelf (voor de geïnteresseerden, het is er een van Kocca). Ik ga het nog wel eens herhalen in de zomer, denk ik. 



De armsgaten en zakjes werkte ik af met zilveren paspel.

Voila, dus als ik mijn kinderen zin krijgen in poseren, het zonnetje schijnt en het wat warmer is, komt de rest  van het gerief.
Ofwel moet ik, net als zij, ook mevrouw Kapstok maar gaan inhuren als model ;-).





Ik weet graag, wat jullie van mijn creaties vinden! Laat het me weten via een reactie!