De Sint en de prinses

Sinterklaas, ik vind dat een van de mooiste dagen van het jaar. Als kind vond ik dit een van de mooiste periodes en ik denk daar altijd met een gelukzalig gevoel aan terug.
Nu geniet ik erg hard, van mijn kinderen. Die in hun pyama/prinsessenkleed/mayadebijpak de ganse dag lief spelen. Samen met het keukentje. Of apart met de blokken of Lego. Ik geniet van Hanne die frietjes met aubergine voor me maakt. Of van Julie die zit te vloeken omdat ze een blok van hare Lego ergens is vergeten tussen te zetten. 

De Sint heeft me gevraagd om hem te helpen, om voor Hannetje een prinsessenjurk te maken.
Hoewel menig blogster een afkeer heeft voor roze, heb ik daar eigenlijk geen problemen mee. Niet dat ik het kind constant als Barbie laat rondlopen, maar voor een prinsessenjurk vind ik het wel een must :-). Ik liet me dan ook helemaal gaan :-).

Ik bestelde wondermooie roze en witte stof van Michael Miller bij Daaidieka. Er zitten in beide stoffen mooie gouden accentjes die het echt tot prinsessenstof maken.


Ik koos voor het bovenstukje uit SVDZ2, in een maatje groter als Hanneke normaal heeft (we willen niet dat het kleed volgende maand te krap is). Ik voegde de gerimpelde kapmouwtjes zelf toe.

Voor de achterkant koos ik voor de open V - rug uit hetzelfde boek.
Prinsessen hebben strikken, dus ik stikte 2 linten tussen de zijnaden. Ik wou de strik nog groter, maar ik zat maar minimaal met mijn stof (nochtans 3 meter in totaal).






Het voorpand werd in 3 delen geknipt.Het middelste deel kreeg een "sweethaert" halslijn en ik stikte er zigzagband over. 


Ik wou een mooie volle rok. Ik nam voor elke rok (de bovenste roze en de witte eronder) 2x de stofbreedte en rimpelde alsof mijn leven er vanaf hing.

Daaronder stikte ik een tule rokske wat ik recycleerde uit een oude prinsessenjurk van Julie. Aan de zoom van de witte rok werd ook nog zigzagband gestikt.



Het kroontje vond de Sint bij Action, evenals de onzichtbare hakkenschoenen.





Roze of niet, ik droomde vroeger van zo een jurk. Ik vind het dan ook heerlijk om mijn dametje er in te zien rondparaderen. 

Hielpen jullie de Sint iets maken? Ik ben heel benieuwd!