Most wanted (en een kleine give - away)!

Ik denk dat dit stofje, wel het meest gewilde moet zijn van deze winter.
Overal waar het verschijnt, is het in een mum van tijd uitverkocht.



Ikzelf had niet direct een waauw - gevoel met deze stof. Maar iemand bestelde een kleedje voor haar kleine meid en wou heel graag deze stof. Diezelfde dag zag ik de stof bij Bambiblauw verschijnen en bestelde ik onmiddellijk 2m. Voor de zekerheid, want het kind in kwestie is maar 9 maanden.

Hoe meer ik de stof vast had, hoe mooier ze werd.


Nog meer toevallig kreeg ik ook de nieuwe SVDZ in de bus vorige week. En 1+1 werd 2. De jurk met mouwen en spitse kraag, in het mooie vogeltjes stofje en het kraagje in mooie wol van Bellelien.


Ik naaide een rokje met veel rimpeltjes dat mooi wijd valt.
De voeringrok is de gerende rok uit SVDZ 2. Die zorgt er ook mee voor dat de rok mooi wijd valt.





 Ik gebruikte ook het spitse kraagjespatroon uit het boek.



Het is toch even aanpassen. Het patroon van SVDZ1 gebruik ik heel, heel veel. Ik weet dat ik de armsgaten iets moet vergroten, voor Julie iets moet verlengen... . Hier moest ik weer van nul beginnen, maar de pasvorm van deze jurk is perfect. Geen opmerkingen over, niets moeten veranderen, gewoon PERFECT! Super gedaan Griet!
Ik naaide de afgelopen weken nog vanalles, waar nog niet over geblogd werd, dat is voor later. De schaarse tijd in het licht, om foto's te maken zitten daar zeker voor iets tussen... .


Ik knipte zuinig en hield nog een half metertje over van dit mooie stofje!

En die geef ik weg, aan een van jullie. Het is niet veel, maar genoeg voor een A - lijntje voor een klein meisje, of een rokje voor een groter meisje. Of als accent in de trui uit SVDZ2 gaat dat ook heel schoon zijn. :-).

Wat moet ge daar nu voor doen?

- Laat een berichtje na hieronder
- Op  woensdag 19 november  rond 20u laat ik een onschuldig handje een naampje trekken uit de pot
- Volgers (via bloglovin of blogger) gooi ik 2x in de pot

Succes!