Patroontest Maëlle

Mevrouw Ienemiene heeft een nieuw jasjespatroon uit. Toen ze een oproep deed voor testers, heb ik me onmiddellijk aangemeld. Ik maak, na kleedjes, heel graag jasjes. Die worden hier veel gedragen.






Ik vind het heel, heel erg mooi. Het is een korter jasje en het staat heel deftig.
An vroeg me om een zomerjasje te maken, met plooitjes voor Julie (dat is maat 140).
Hoewel de rimpeltjesversie me eerst meer aansprak vind ik dat deze heel mooi geworden is.



Julie en ik gingen naar "Het Goedkope Huis (Weert, NL) omdat ze daar enorm veel jassenstof hebben. Deze stof is iets gelijk Gabardine, maar wat waterafstotend. Ze kostte ook maar 2,5 euro/m en lag ergens achteraan op een rek, maar Julie haar alerte oog had de rol vrij snel gespot. 


Een roze jas dus. Nu ben ik niet vies van wat roze, maar ik had toch wat schrik voor "teveel".
Daarom combineerde ik met zwart - witte paspelband, zwart - witte knopen en wit met zwarte sterrenstof.








Het enige dat ik aan het patroon veranderde, zijn de zakjes in de zijnaden. Die zitten niet in het patroon, maar Julie heeft er wel naar gevraagd. Ik gebruikte de beschrijving en de patroondelen van het Jackie jasje.




Het patroon is erg duidelijk en de uitleg is heel erg uitgebreid, het kan niet mislopen!
De onderkant wordt op de manier afgewerkt die je meestal ziet bij blazers en deftige jassen. Nu heb ik hier eindelijk eens een duidelijke uitleg over (en geen burda - chinees).






Het wordt weer een dikke hit, dit jasje, dat ik het u voorspel!


Follow on Bloglovin