Zonen09: Theo wordt Thea

Er valt bij Zonen09 een Bernina te winnen. Ik heb lang getwijfeld of ik mee zou doen. Ik had niet echt een idee wat ik zou kunnen maken. Tot ik gisternamiddag op weg naar de winkel er zich een idee in mijn hoofd begon te vormen.

Een jurk dat moest het worden. Ik maak heel graag jurken en de meisjes dragen graag jurken. Theo leent zich uitstekend om een jurk mee te maken.


Ik hertekende het patroon eerst tot een gewoon A - lijn kleedje. Dan tot een A - lijn kleedje met ingestikte plooien. Dat houdt dus in dat die stolpplooien al boven aan de schoudernaad beginnen en dicht gestikt zijn tot aan de taille waar ze verder openvallen. Ik deed hard mijn best om de print te laten doorlopen bij alle 4 de plooien.


Van op afstand ziet ge dan ook niks van het stiksel. Maar van kortbij ziet ge het wel als ge goed kijkt.
Het voorpand bleef dus 1 patroondeel. 


Voor de achterkant deed ik net hetzelfde. Ik behield de rugpas en maakte plooien in het achterpand.

Aan de korte mouwen maakte ik manchetjes om het "meisje" effect te versterken zonder aan teveel frulletjes te doen.

 

Ik wil ook even de binnenkant showen, want daar ben ik zeker zo trots op als op de buitenkant.
Ik werkte voor alle zichtbare naden met een engelse naad. Dat was het lastigste bij de armsgaten. Maar er is dus nergens locksel te bespeuren bij deze jurk.



De zoom werd aan de binnenkant afgewerkt met een zigzagbandje.
Aan de binnenkant ziet je wel goed hoe de plooien gevormd zijn.


En hier dan de foto's met model:



Het kleedje past perfect!







Toch wel heel spannend, zo een wedstrijd :-). De concurrentie is niet niks...

De stof en knopen komen van bij Veritas