30 jaar: De Jurk - Het feest

Jullie hebben er even op moeten wachten, maar hier is ze dan. DE jurk waar ik zolang aan bezig was:





Het patroon komt uit Homemade Wardrobe en is de December - jurk.
De zoompjes werden afgewerkt met bolletjesbias. 



Ik werkte met baleinen in het lijfje en voerde de jurk volledig waardoor ik ook een mooie onderrok kreeg en de rok nog voller werd. De voering is Venezia. In de jurk zit 3 meter buitenstof en 3 meter voering. Voor de zoom had ik 3,8m bias nodig :-). Ik moest het patroondelen van de rok dan ook in verschillende delen knippen om alles erop te krijgen.
Van het lijfje maakte ik op voorhand een proefmodel zodat het perfect op maat zit. De bovenkant moest wat ingenomen, de taille iets breder (die hardnekkige zwangerschapszwembandjes :( ). Het rokdeel is gemakkelijk aan te passen door de rimpels.

En het feest? Dat was geweldig!!! Met leuke gasten, lekkere taart en een shoeke dat alles in goede banen geleid heeft.


En voor ik het vergeet, ik ben geslaagd op mijn examen!
Stof: Het Stoffenhuis
Vestje: Bel en Bo
Schoenen: Avance

Follow on Bloglovin


Labels: