Hanne's zomercollectie 2014

Voor ge begint te denken dat ik een beetje zot aan het worden ben, het was niet de bedoeling.
De bedoeling was een schoon winterkleedje, met een blauw gileteke en blauwe broekkousjes eronder.


Ik kocht het nieuwe boek van Catharina Deweerdt, nl Zelfgemaakte Kleertjes 2.
Er staan echt heel leuke jurkjes in, ik vind het mooier als het eerste boek.
De modellen gaan van 2 - 12 jaar. Ik maakte (tegen beter weten in want Hanne draagt nog maar maat  86) dus een 2 jaar.

Zoals ge kunt raden is dat natuurlijk veel te groot. Van de omtrek moet dat minstens 4 cm minder zijn, de lengte daar moet 5cm vanaf. Maar dan kloppen natuurlijk de verhoudingen niet meer dus ik heb het maar gelaten en hoop dat het tegen de zomer gaat passen.

Er moeten ook nog knoopjes van voor op het kleedje, maar ik had geen passende. En de zoom moet nog natuurlijk maar dat zie ik dan wel. 

Ik had eigenlijk wel een probleem met het patroon. Het rokdeel vanvoor was te groot om aan het voorpand te passen. Naar mijn inziens legde ik de plooien goed, en toch heb ik van de zijnaden 2cm moeten afknippen (4cm in totaal dus).
Het achterpand paste wel, als nog iemand deze ervaring heeft, laat het me weten, of laat me anders weten hoe het wel moet :-).


De stof en paspel komen van Veritas.

Follow on Bloglovin

Labels: