Golfjes en olifantjes

Een goed basispatroon, daar kunt ge alles mee. Ik gebruik het bovenstukje uit SVDZ heel dikwijls om een kleedje mee te maken. Dan eens met plooitjes, aangeknipte mouwtjes, met rimpelrokje,... de mogelijkheden zijn eindeloos.

Nu nam ik het patroon van de rechte rok erbij en plakte beide delen aan mekaar.
Met een beetje rond te surfen vond ik deze post. In mijn hoofd begon vanalles te broeien en het resultaat werd dit:



Ik nam dus het bovenstukje en trok een lijn waar zo die boog begint als je dat kleedje met paspel wil maken. Ik trok de lijn recht van de ene kant naar de andere kant.
De rest staat mooi uitgelegd op de blog van Spiegelstiksels.


De olifantjes, die zijn van Kokka. Ik wou de print laten doorlopen maar bepaalde olifantjes hebben een blauw hoofd en een groen "kontje" zoals Julie dat zo schoon zegt :-). Van ver valt het niet op :-).




Follow on Bloglovin

Labels: ,