Een winterjas voor Julie


Je kon hem bij haar als eerste zien en ik was op slag verliefd op dit modelletje.
Want het plan was om deze jas opnieuw te maken in een winterse versie, maar dat ging dus niet door.

Om een of andere reden lukte het niet om via de website het patroon aan te kopen, dus zocht en vond ik de betreffende Burda (12/12) op Ebay in het Duits. Ahum, voor een jasje met 3 bolletjes (= advanced)  misschien niet het beste idee maar zo had ik het patroon toch al. Met logisch denken komt ne mens al ver.


Mijn kleine model moest ook absoluut mee op de foto, voor haar maakte ik trouwens een cowl neck jumper dress van Heidi en Finn u bij deze geshowd :-) (met stof van Roos en Violet)
Dan begon de zoektocht naar een mooi stofje. Ik vond mooie wollen stof bij Koekepeertje in Julie haar lievelingskleur (appelblauwzeegroen :-) ) .
Voor een 9 jarige kan je niet zomaar alles kopen, dus ik was best blij toen ze akkoord ging met mijn keuze voor de Kokka olifantjes die ik bestelde bij Bambiblauw.
Om de jas extra warm te maken, stak ik tussen de voering en de buitenstof nog een laag limoengroene fleece.
Ik maakte voor Julie trouwens maat 140, en moest hier niets aan veranderen buiten de lengte. Daar deed ik gewoon geen naadtoeslag bij. 


Aan het patroon veranderde ik enkele kleine dingen. Normaal zitten onder de klepjes zakjes maar in de winter steekt ne mens als eens graag zijn handen in zijn zakken als het koud is en dat gaat maar moeilijk als die op uwe buik hangen. Dus maakte ik ze in de zijnaad met fleece.

Verder deed ik geen blinde zoom omdat ik niet weet hoe dat moet en geen zin had omdat bij deze jas uit te proberen (wollen stof is nog al kostelijk ;-) ) 

Ik maakte ook een lusje om de jas aan de kapstok te hangen.








In het achterpand van de voering zit een stolpplooi, om voor meer bewegingsvrijheid te zorgen.



Over de paspel heb ik lang getwijfeld. Eerst over groen, dan over bruin maar het werd uiteindelijk wit. Dat steekt heel mooi af tegen dat blauw en maakt het wat retro. De witte knopen vond ik bij Veritas.
Voila, Julie kan zalig warm de winter in :-)!

Follow on Bloglovin