Wannes de veroveraar

Enkele weken geleden vertelde ik jullie al over een klein baby'tje dat onderweg was. Deze lieve baby is gearriveerd. En hoe ;-). In volle weeënstrijd wist mama me te melden dat deze baby de wereld ging veroveren. Onze harten heeft hij in ieder geval veroverd, hij liet vroedvrouwen en kinderarts traantjes wegpinken van geluk. 

Om de wereld te veroveren heeft Wannes natuurlijk aangepaste kledij nodig. Ik zocht en vond dit leuke Lillestof tricotje bij Roos en Violet en maakte nog eens het Star Star speelpakje uit Ottobre 3/2013. Deze keer natuurlijk zonder de vrouwelijke details. De biesjes zijn al veel netter en ook de zakjes zijn mooier gelukt. Deze keer had ik ook kam - snaps. Dat is echt fijn gerief, gaat veel gemakkelijker als die drukknopen en in alle kleurtjes die je kan bedenken.

Ik had nog een restje apentricot over van een t-shirt dat ik maakte voor Lukas. Hieruit maakte ik het Summer Sea broekje uit voorgenoemde Ottobre. De broek is met stof knippen bij op een half uurtje af. 


Uit het allerlaatste restje maakte ik nog een slab, de achterkant is badstof. Het patroon tekende ik over van een slab van Hanne.


De mama van Wannes is ook begonnen met naaien en naaide al leuke pakjes voor het kind. Ze keek me eens lief aan en zei dat ze dat speelpakje van Hanne zo schattig vond, en de jongensversie van Emma en Mona al helemaal. Ik tekende haar het patroontje over in maatje 56 - 68, samen met die van het broekje, een tshirt en een rompertje. Leuke basics waar ze een tijdje mee verder kan. 


Stoffen: Vikings bij Roos en Violet, Aapjes en boordstof bij Het Stoffenhuis