De "Amsterdam Tas"


Onze kast ligt vol kleren, vooral die van de meisjes puilt uit. Maar de naaikriebels blijven natuurlijk wel. 
Ik heb van mijn zusje nog enkele opdrachten gekregen, daarover later meer. 
Voor mezelf heb ik beslist dat ik enkele tassen ga maken. Volgend jaar ga ik terug naar school en ik heb een tas nodig voor mijn boeken. Nu gebruik ik ze alvast voor op pad te gaan met mijn klein pateke, want ze is ruim genoeg.
Ik viel als een blok voor de Amsterdam tas van Eloleo (als je op de link klikt kom je bij de handleiding + patroon uit).

Ik ging voor de versie met knoop, omdat ik niet de juiste rits in huis had en ik dat eigenlijk ook wel mooier vind. 




De tas is geen beginnersmodel. De plooien staan niet voorgetekend op het patroon, dus dat was even zoeken. Er moeten heel veel lagen over mekaar komen, en met die paspel is het de kunst om toch mooi precies te stikken.

Mijn stofkeuze was snel gemaakt. Het werd Flea Market en komt van bij Bambiblauw, maar ik denk niet dat hij daar nu nog te krijgen is.
De andere stofjes komen van bij Het Stoffenhuis.De binnekant voerde ik met bolletjesstof, dat ook terugkomt bij de handvaten. De knoop vond ik in de rommelkist van mijn schoonmoeder :-).