Nog eens Stof voor durf het Zelvers

Aangezien ik grote fan ben van Griet, heb ik natuurlijk het boek "Stof voor durf het Zelvers". Het is echt mijn beste aankoop ooit, aangezien ik 2 meisjes heb en hier minsten 25 jurken instaan om te maken, met veel ruimte voor eigen foliekes :-).
Deze jurk is het basisbovenstuk met een rimpelrokje er aan en zelfgemaakte gefronste kapmouwtjes.
Ik zie graag lintjes, dus er werd een oranje lintje aan toegevoegd. Dit kleedje is niet voor mijn eigen dametje maar voor een ander klein meisje.


Ik werkte het deze keer niet af met een rits maar met knoopjes aan de achterkant. De mama wou graag een ongevoerd kleedje voor de zomer en een rits op zo een kleinmeisjesvelleke kan nog al gaan irriteren. 

De armsgaten en halsopening werkte ik af met biais die helemaal naar binnen gevouwen werd (zoals een belegeske).

Stof: Het Stoffenhuis
Patroon: Stof voor durf het Zelvers

Labels: